top of page
  • Ik wil meer verkoop via website of webshop
    Vertrouwen is vaak de doorslaggevende factor voor bezoekers: je webshop moet consumenten snel kunnen overtuigen. Ze moeten het gevoel hebben dat ze op je kunnen vertrouwen en dat alle aspecten van het aankoopproces - de webshop, bestelling, betaling, levering en de productkwaliteit zelf - aan hun verwachtingen voldoen. Ontwikkel of laat een professionele webshop ontwikkelen. Er is een significant verschil tussen een webshop en een professionele webshop. Op het eerste gezicht lijken veel webshops in orde, maar vaak schuilen er valkuilen in de details. Een aantrekkelijk ontwerp is slechts het begin; het bouwen van een technisch geavanceerde, converterende webshop vereist veel ervaring en expertise. Achter elke knop, foto en tekst schuilt een marketingstrategie om de bezoeker tot aankoop te bewegen. Zorg voor heldere productpagina's. Je wilt niet dat bezoekers die jouw producten bekijken met vragen achterblijven. Vaak zullen ze in dat geval verder zoeken op internet, wat een gemiste kans is. Zorg er dus voor dat elke productpagina duidelijk is. Ontwikkel sterke USP's. De concurrentie op internet is enorm. Vraag jezelf af waarom consumenten juist bij jouw webshop moeten bestellen en niet bij de concurrent. Vertaal dit vervolgens naar krachtige USP's die overal op de webshop zichtbaar zijn. Implementeer externe reviews. Bijna elke bezoeker zoekt naar reviews voordat ze besluiten een product te kopen. Het is essentieel om te kiezen voor een professioneel (extern) review systeem, zodat klanten verzekerd zijn van de authenticiteit van de reviews. Overweeg systemen zoals Trustpilot, Trusted Shops of Webwinkel Keur. Implementeer sterke call-to-action knoppen. Een call-to-action knop heeft een duidelijk doel, zoals 'koop nu' of 'bel ons'. Het is cruciaal om voldoende van deze knoppen op je website te hebben, zodat bezoekers weten wat ze kunnen doen. Zorg voor optimale gebruiksvriendelijkheid. Een gebruiksvriendelijke ervaring verhoogt de kans op conversie. Zorg ervoor dat je webshop snel laadt en dat informatie makkelijk te vinden is. Bovendien moet je website toegankelijk zijn op alle apparaten. tablet, telefoon, desktop). Minimaliseer het aantal kliks tot conversie. Hoe minder kliks een bezoeker nodig heeft, des te sneller bereiken ze de conversie. Heb je hulp nodig om je webshop te verbeteren? Wil je het maximale uit je webshop halen? Onze experts helpen je graag, neem contact op.
  • Ik wil een marketing strategie voor mijn merk
    Als je webwinkel morgen zou ophouden te bestaan, wat zou de wereld dan verliezen? Het antwoord op deze vraag onthult wat jouw bedrijf uniek maakt, het bestaansrecht geeft en hoe je je daadwerkelijk kunt onderscheiden van de concurrentie. Om dit te ontdekken, moet je diepgaand en op een nieuwe manier naar je bedrijf kijken. Werken aan je positionering is een doorlopend proces. Het is cruciaal om te erkennen dat positionering slechts een tijdelijke weergave is. Je webshop is voortdurend in verandering, de behoeften van je doelgroep evolueren en de concurrentie ontwikkelt zich verder. Deze elementen hebben invloed op je positionering, wat het essentieel maakt om er continu aan te werken. (En het is precies die voortdurende dynamiek die ons zo enthousiast maakt. Welke oplossing bied je en voor wie is deze bedoeld? Aan welke basisvoorwaarden moet jouw organisatie voldoen? Hoe wil je dat klanten en je medewerkers over je denken? Waarom zouden journalisten over jouw organisatie schrijven en wat zouden ze vermelden? Bij welke vraag ben jij het meest logische antwoord? Wat zijn de kernwaarden van je organisatie, zowel intern als extern? Hoe zou je de persoonlijkheid van je merk omschrijven? Wat is jouw waardepropositie? Wat onderscheidt je van de concurrentie en hoe kun je dat bewijzen? Het beantwoorden van deze vragen vereist een aanzienlijke inspanning. Het vraagt om een andere denkwijze, het verlaten van je comfortzone, het vergaren van marktinzichten en het toetsen van je aannames. Zoals we zojuist besproken hebben, kunnen zelfs marketeers vaak niet zelf de merkidentiteit van hun bedrijf bepalen, omdat zij niet objectief kunnen kijken zoals een buitenstaander. Dit benadrukt het belang van het verkrijgen van inzichten door Webshop Succes en uw toekomstige klanten.
  • Ik wil een nieuwe website, of mijn website is verouderd
    Zoek je naar een ontwikkelaar voor een website die perfect aansluit bij jouw doelstellingen? Webshop Succes is dan de ideale partner voor jou. Of het nu gaat om het genereren van meer omzet, het aantrekken van meer bezoekers, of het betreden van een nieuwe markt; wij zetten jouw ambities om in een op maat gemaakte website.
  • Ik wil beter gevonden worden met mijn webshop
    Waarom zou men investeren in SEO om een website vindbaar te maken op Google? Er zijn zeker alternatieve methoden om verkeer naar je website te leiden. Bijvoorbeeld, met Search Engine Advertising (SEA) adverteer je boven de zoekresultaten. Een aanzienlijk nadeel hiervan, vergeleken met SEO, is dat je betaalt voor elke klik naar je website. Bezoekers die via organische zoekresultaten komen, zijn daarentegen 'gratis'. Voor een bedrijf dat online succes nastreeft, is SEO een essentiële marketingstrategie. Meer dan 90% van de mensen die een product of dienst nodig hebben, beginnen hun zoektocht met een zoekmachine. Deze zoekers zijn vaak al klaar om een aankoop te doen, wat hen zeer waardevolle bezoekers maakt. Daarom is het van essentieel belang om hoog in de zoekresultaten te staan.
bottom of page